Strategia marki Prognetics
zbudowanie wizerunku firmy IT
Wyzwanie klienta
W 2023 roku pracowaliśmy nad profesjonalizacją wizerunku firmy Prognetics, działającej na rynku polskim i skandynawskim.
Krzysztof, właściciel firmy Prognetics, zgłosił się do nas z prośbą o pomoc w zbudowaniu wizerunku profesjonalnej marki firmy, która zapewnia bezpieczeństwo, słowność, jest terminowym i zaufanym partnerem dla dużych firm.
W projekcie opracowaliśmy strategię marki, makietę oraz teksty na nową stronę internetową.
Strategia marki: ankieta i warsztaty
W pierwszym etapie właściciel otrzymał od nas ankietę. Pytaliśmy m.in. o powody założenia firmy, cele, korzyści klienckie, konkurencję.
Kolejny krok to były warsztaty on-line. Opracowaliśmy na nich
archetypy, brand purpose, propozycję wartości dla klienta oraz RTB (reason to believe).
Strategia marki: analiza
Przeprowadziliśmy badania z klientami. Sprawdziliśmy, jakie mają obawy, co sprawdzają przy wyborze oferty i za co cenią sobie Prognetics.
W projektowaniu marki postawiliśmy przede wszystkim na zbudowanie zaufania i uwiarygodnienie firmy. Przekonanie klienta, że Prognetics to specjaliści.
Na tym etapie przeprowadziliśmy też analizę dotychczasowej komunikacji marki i konkurencji. Klient otrzymał kilkaset stron raportu z informacją — co robimy dobrze, co poprawić, co robi konkurencja, co jest właściwe dla kategorii, a w czym możemy się wyróżnić.
Dostarczyliśmy także bank słów — konkretne zwroty, których używają klienci, a które klient może stosować w swojej komunikacji.
Strategia marki: pozycjonowanie
Pozycjonowanie pozwala nam w łatwy sposób dostarczyć podstawową odpowiedź na główne pytanie klientów: dlaczego mają wybrać nas (a nie konkurencję) i co im damy. To bardzo ważne dziś, gdy marek konkurencyjnych jest bardzo dużo.
Oto, co dostała firma:
Persony
Konkretny opis klientów Prognetics, z obawami, potrzebami, insightem, kanałami komunikacji.
Wartości
Uwzględniające najważniejsze dla klientów korzyści oraz elementy oferty.
Brand Purpose
Pozamaterialny sens istnienia firmy, który daje emocjonalną wartość i może być powodem wyboru oferty Prognetics.
Przewagi firmy oraz wyróżnik
W czym Prognetics jest lepszy niż konkurencja, w czym się wyróżniają.
Elementy strategii
Esencja marki, Storybrand, Unique Value Proposition, Archetyp marki, hasło marki, język marki, filary komunikacji. Wyznaczyliśmy cel marketingowy i sprzedażowy.
Wskazówki wdrożeniowe
Wskazaliśmy konkretnie, gdzie dokładnie (strona, social media, oferta) stosować dany element strategii. Dla nas to najważniejsze, by strategia była konkretna, by klient od razu wiedział, co i gdzie ma zastosować.
Nowa strona www
Stworzyliśmy makietę strony www oraz teksty na stronę główną i wszystkie podstrony firmy. Elementy wykorzystane na stronie www pochodziły ze strategii marki. Dzięki temu firma zachowuje spójność w komunikacji z klientami.
Oferta sprzedażowa
Stworzyliśmy dla Prognetics nową ofertę sprzedażową, z wykorzystaniem języka korzyści.
Referencje
Za strategie marki, rebranding i stronę internetową.
Brand Useful wykonała dla nas badania dotyczące marki Prognetics, satysfakcji klientów, analizę konkurencji i finalnie strategię marketingową. Wykazali się szeroką wiedzą ekspercką, terminowością, słownością i ogromnymi pokładami pozytywnej energii.
Krzysztof Gawliński
Prezes Zarządu Prognetics
Zamów strategię: