Skip links

Baby and Mam

budowanie wizerunku sklepu internetowego

Wyzwanie

Adrian i Aneta Sosnowcy – właściciele sklepu Baby and Mam poprosili nas o opracowanie strategii marki.

Posiadali prężnie funkcjonujący sklep internetowy i wysoką wiedzę oraz świadomość marketingową. Sklep był dobrze wypozycjonowany pod kątem SEO i lubiany przez klientów. 

Cele klienta

  • unowocześnienie wizerunku marki
  • przeanalizowanie i poukładanie działań marketingowych
  • uspójnienie komunikacji marki tak, by mogły z niej korzystać wszystkie osoby, odpowiedzialne za marketing


KROK 1

Analityka

Naszą pracę rozpoczęliśmy od badań i rozmów z właścicielami. W ramach przeprowadzonych rozmów i ankiet wyodrębniliśmy cele marketingowe i wartości firmy.

Następnym krokiem były badania klientów. Przeprowadziliśmy wywiady pisemne i ustne (telefoniczne). Na ich podstawie stworzyliśmy persony i podporządkowaliśmy im określone potrzeby. Powstał także bank słów.

Ostatnim etapem części analitycznej były badania konkurencji. W ramach projektu przeanalizowaliśmy komunikację oraz mocne i słabe strony konkurentów. W jej efekcie powstała oś percepcji i propozycje wyróżnika marki.

 

Przeprowadziliśmy dodatkowe wywiady telefoniczne, by upewnić się, że przyjęte przez właścicieli założenia strategii są spójne z oczekiwaniami klientów.

KROK 2

Strategia

Pierwszym obszarem, na którym się skupiliśmy był brand purpose – ponieważ wiemy, że marki mające cel przetrwają. 

Aneta i Adrian to bardzo fajna para ze świetną historią. Ich sklep powstał z prawdziwej potrzeby. Kiedy urodziło im się dziecko szukali sklepu, w którym mogliby kupić jakościowe i bezpieczne produkty dla dzieci. Takiego, w którym wszystko by do siebie pasowało. Tak powstał sklep Baby and Mam. 

 

Dziś, na stronie sklepu możemy przeczytać:

Razem z produktami dajemy Wam drogie Mamy wysoką jakość i bezpieczeństwo, a tym samym spokój i pewność, że wszystko, co wybierzecie będzie wyjątkowe i funkcjonalne. Nasze produkty zostały starannie wyselekcjonowane, tak abyście mogły oddać się zakupom i sprawić, aby radość i beztroskie chwile trwały jak najdłużej. Macierzyństwo to przecież najpiękniejszy czas. Chcemy spełniać marzenia Wasze i Waszych pociech. My wiemy, że szczęśliwe dziecko to szczęśliwa mama. A szczęśliwa mama to nasz priorytet.

Kolejnymi częściami powstałej strategii marki były:

  • Wyróżnik marki
  • USP
  • Esencja
  • Hasło i język marki
  • Archetyp marki
  • Storybrand
  • Bank słów


Nasza strategia to nie tylko dokument formalny. Znalazły się w niej praktyczne wskazówki jak konkretne elementy marki wdrożyć w życie.

KROK 3

Plan komunikacji

Kolejnym etapem było stworzenie planu komunikacji. Wyodrębniliśmy w nim:

  • kampanie emocjonalne i wizerunkowe
  • kampanie okazyjne
  • kampanie sprzedażowe
  • kampanie ekspercie

 

Do kampanii dobraliśmy cele i narzędzia komunikacji, znów zgodnie z teoretycznymi założeniami – im więcej kanałów, tym większe ROI.  

 

Rozpisane zostały wskazówki do wszystkich zaproponowanych narzędzi i kanałów, także wytyczne do social media.

Wszystkie informacje przedstawiliśmy w harmonogramie działań.

 

Przed

Po

KROK 4

Warstwa wizualna

Klient nie dysponował olbrzymim budżetem, a zależało nam na tym, by miał naprawdę dobry branding. Dlatego zrezygnowaliśmy z prowizji i przekazaliśmy bezpośredni kontakt do grafika, który opracował logo i brandbook zgodnie z wytycznymi przygotowanej przez nas strategii.

„Profesjonalizm, uczciwość i elastyczność to określenia, które idealnie pasują do Branduseful. Od pierwszego kontaktu czuliśmy, że za marką stoją Ludzie, którym warto zaufać.”

Aneta i Adrian – właściciele marki Baby and Mam

Chcesz wykreować profesjonalny wizerunek swojej marki?