Baby and Mam
budowanie wizerunku sklepu internetowego
Wyzwanie
Adrian i Aneta Sosnowcy – właściciele sklepu Baby and Mam poprosili nas o opracowanie strategii marki.
Posiadali prężnie funkcjonujący sklep internetowy i wysoką wiedzę oraz świadomość marketingową. Sklep był dobrze wypozycjonowany pod kątem SEO i lubiany przez klientów.
Cele klienta
- unowocześnienie wizerunku marki
- przeanalizowanie i poukładanie działań marketingowych
- uspójnienie komunikacji marki tak, by mogły z niej korzystać wszystkie osoby, odpowiedzialne za marketing
KROK 1
Analityka
Naszą pracę rozpoczęliśmy od badań i rozmów z właścicielami. W ramach przeprowadzonych rozmów i ankiet wyodrębniliśmy cele marketingowe i wartości firmy.
Następnym krokiem były badania klientów. Przeprowadziliśmy wywiady pisemne i ustne (telefoniczne). Na ich podstawie stworzyliśmy persony i podporządkowaliśmy im określone potrzeby. Powstał także bank słów.
Ostatnim etapem części analitycznej były badania konkurencji. W ramach projektu przeanalizowaliśmy komunikację oraz mocne i słabe strony konkurentów. W jej efekcie powstała oś percepcji i propozycje wyróżnika marki.
Przeprowadziliśmy dodatkowe wywiady telefoniczne, by upewnić się, że przyjęte przez właścicieli założenia strategii są spójne z oczekiwaniami klientów.
KROK 2
Strategia
Pierwszym obszarem, na którym się skupiliśmy był brand purpose – ponieważ wiemy, że marki mające cel przetrwają.
Aneta i Adrian to bardzo fajna para ze świetną historią. Ich sklep powstał z prawdziwej potrzeby. Kiedy urodziło im się dziecko szukali sklepu, w którym mogliby kupić jakościowe i bezpieczne produkty dla dzieci. Takiego, w którym wszystko by do siebie pasowało. Tak powstał sklep Baby and Mam.
Dziś, na stronie sklepu możemy przeczytać:
Razem z produktami dajemy Wam drogie Mamy wysoką jakość i bezpieczeństwo, a tym samym spokój i pewność, że wszystko, co wybierzecie będzie wyjątkowe i funkcjonalne. Nasze produkty zostały starannie wyselekcjonowane, tak abyście mogły oddać się zakupom i sprawić, aby radość i beztroskie chwile trwały jak najdłużej. Macierzyństwo to przecież najpiękniejszy czas. Chcemy spełniać marzenia Wasze i Waszych pociech. My wiemy, że szczęśliwe dziecko to szczęśliwa mama. A szczęśliwa mama to nasz priorytet.
Kolejnymi częściami powstałej strategii marki były:
- Wyróżnik marki
- USP
- Esencja
- Hasło i język marki
- Archetyp marki
- Storybrand
- Bank słów
Nasza strategia to nie tylko dokument formalny. Znalazły się w niej praktyczne wskazówki jak konkretne elementy marki wdrożyć w życie.
KROK 3
Plan komunikacji
Kolejnym etapem było stworzenie planu komunikacji. Wyodrębniliśmy w nim:
- kampanie emocjonalne i wizerunkowe
- kampanie okazyjne
- kampanie sprzedażowe
- kampanie ekspercie
Do kampanii dobraliśmy cele i narzędzia komunikacji, znów zgodnie z teoretycznymi założeniami – im więcej kanałów, tym większe ROI.
Rozpisane zostały wskazówki do wszystkich zaproponowanych narzędzi i kanałów, także wytyczne do social media.
Wszystkie informacje przedstawiliśmy w harmonogramie działań.
Przed
Po
KROK 4
Warstwa wizualna
Klient nie dysponował olbrzymim budżetem, a zależało nam na tym, by miał naprawdę dobry branding. Dlatego zrezygnowaliśmy z prowizji i przekazaliśmy bezpośredni kontakt do grafika, który opracował logo i brandbook zgodnie z wytycznymi przygotowanej przez nas strategii.
„Profesjonalizm, uczciwość i elastyczność to określenia, które idealnie pasują do Branduseful. Od pierwszego kontaktu czuliśmy, że za marką stoją Ludzie, którym warto zaufać.”
Aneta i Adrian – właściciele marki Baby and Mam
Chcesz wykreować profesjonalny wizerunek swojej marki?