Skip links

Strategia marki Funadacja Imagine Inclusive Technology

zmiana wizerunku fundacji

Wyzwanie klienta

W 2023 roku pracowaliśmy nad profesjonalizacją wizerunku Fundacji, wspierającej kobiety IT.

Założycielki Fundacji Imagine Inclusive Technology (dawniej Woman in Technology) zwróciły się do nas o pomoc w zbudowaniu wizerunku fundacji. Zależało im na spójnej i rozpoznawalnej marce i poukładaniu działań. Chciały, by ich projekty działały na rzecz budowy jednej, spójnej marki.

Potrzebowały też zebrać wartości i wybrać te, które są najważniejsze dla ich odbiorczyń. Wspólnie stworzyliśmy koncepcję nowej marki.

Strategia marki: ankieta i warsztaty

W pierwszym etapie założycielki otrzymały od nas ankietę. Pytaliśmy m.in. o powody założenia fundacji i co zmienia w świecie.

Kolejny krok to były warsztaty on-line. Opracowaliśmy na nich archetypy, brand purpose, propozycję wartości dla klienta oraz RTB (reasons to belive).

Strategia marki: analiza

Przeprowadziliśmy badania z uczestniczkami projektów. Wypracowaliśmy główne persony.

Przeprowadziliśmy gruntowną analizę dotychczasowych działań oraz podobnych inicjatyw. Dokonaliśmy analizy trendów, dopasowanych do inicjatyw fundacji.

Przeprowadziliśmy też analizę dotychczasowej komunikacji marki i konkurencji. Klientki otrzymały kilkaset stron raportu z informacją — co robimy dobrze, co poprawić.

Strategia marki: pozycjonowanie​​

Dostarczyliśmy Fundacji plan na pozycjonowanie. To pozwoliło odpowiedzieć na główne pytanie klientów: dlaczego skorzystać z pomocy i inicjatyw oferowanych przez Fundację .

Oto, co dostała Fundacja:


Pozycjonowanie

Elementy pozwalajające na budowę spójnej komunikacji: UVP, Brand Purpose, Esencja, Hasło, Wartości, Archetyp, Wyróżnik, Storybrand, Spektrum marki, RTB, UVP, Mood marki, Język marki, Filary komunikacji.


Plan budowy portfolio

Rozpisaliśmy szczegółowy opis tworzenia portfolio marki w kolejnych latach, wraz z zasadami konstruowania, nazewnictwa, kolorystyką logo głównego i logotypów naszych projektów.


Bank słów

Dostarczyliśmy także bank słów — konkretne zwroty, do użycia w komunikacji.


Praktyczne wskazówki

Przygotowaliśmy praktyczne wskazówki, gdzie wykorzystywać dany atrybut marki, ale również opisy, do wykorzystania i stosowania w pracy nad stroną, ofertą i marką.

Logotyp fundacji, księga znaku oraz 4 rebrandingi

Zgodnie z kolorystyką, opisaną w Strategii, dostarczyliśmy logotyp i księgę znaku, a także odświeżyliśmy wizerunek 4 projektów (rebranding).

Szkolenie zespołu

Przeszkoliliśmy zespół z języka marki i tego, w jaki sposób tworzyć treści, zgodnie ze strategią marki i zasadami neurocopywritingu.

Konsultacje

Aktualnie służymy klientkom pomocą konsultacyjną we wdrażaniu kolejnych pozycji budowania marki.

Referencje

Za strategie marki, rebranding i doradztwo.

Bardzo cenimy sobie zaangażowanie Joanny i Jarka w zrozumienie naszych potrzeb i dopasowanie do nich przygotowanych materiałów. Ważnym elementem, dla którego zdecydowałyśmy się na współpracę jest wyznawanie wspólnych wartości. Joanna i Jarek to profesjonaliści, z którymi praca jest przyjemnością⁣.

Anna Szwiec i Magdalena Zawora

Założycielki Fundacji Imagine Inclusive Technology

strategia marki