fbpx

Kampania z czekami BLIK i influencerem - Uniroyal RainSport 5

Strategia/Produkcja/Konkurs/Kampania B2C/B2B

Wyzwanie

[2020] Wiesz co to bionika? To czerpanie pomysłów z natury i wdrażanie ich w przemyśle i technologii.

W 2020 roku nasz klient, Uniroyal wprowadzał na rynek nową oponę: Uniroyal RainSport 5 z technologią skóry rekina (jeśli jeszcze nie masz opon na lato – polecamy).

Zgłosili się do nas z tematem kampanii wprowadzającej na rynek ten nowy model.

Strategia kampanii uwzględniała:

  • innowacyjną mechanikę konkursową
  • pionierskiego ambasadora
  • komunikację językiem potrzeb
  • wykorzystanie kanałów sprzedażowych i wizerunkowych
  • uwzględnienie B2B, B2B2C, B2C
Rozwiązanie

Po przeanalizowaniu rynku postawiliśmy na nietypowe rozwiązania.

Zaproponowaliśmy stworzenie spotu reklamowego z Gosią Rdest – najszybszą polką na torach wyścigowych. Tak powstał  obraz, jakiego w Polsce jeszcze nie było.
Pokazaliśmy, że opona nie musi być TYLKO CZARNA

Dodatkowo zorganizowaliśmy promocję. Po rozważeniu różnych mechanizmów, m.in: loterii, konkursu kreatywnego, wybraliśmy instant win – kupujesz – wygrywasz, od razu odbierasz.

 

Kup oponę – odbierz czek BLIK. Proste?

Decydując się na takie rozwiązanie, wzięliśmy pod uwagę:

  • rosnącą konkurencję i świadomość konsumentów w sektorze
  • nasycenie promocjami typu cash back/karty przedpłacowe
  • przewagę w postaci bardzo szybkiego otrzymania nagrody

 

Czy nagrody w postaci BLIK działają w praktyce?

 

Jasne i to świetnie.
Mają też wiele innych zalet:

  • natychmiastowość nagród – klienci mogą otrzymać je nawet w 24 godziny
  • cenę – brak kosztów wysyłki i stosunkowo niską opłatę za czek BLIK
  • elastyczność – klient wydawał je na co chciał
  • aspekt środowiskowy – do wydania czeku BLIK nie wyprodukowaliśmy żadnych śmieci w postaci plastikowych kart – wszystko odbywało się za pomocą komunikacji elektronicznej.

Rozwiązanie

Pomimo tego, że kampania zaczęła się wtedy, co COVID – zrealizowaliśmy ją w 125%.

Wydaliśmy aż 2500 czeków BLIK (początkowym założeniem było 2000 czeków, ale ze względu na popularność akcji klient zwiększył budżet) każdy o wartości 100 PLN.
Zakładane wyniki osiągnęliśmy 2,5 miesiąca przed zakończeniem promocji.

branduseful_uniroyal_gosiardest
branduseful_uniroyal_www
branduseful_uniroyal_falyer
branduseful_uniroyal_spot

Szukasz pomysłu na kampanię?

Napisz – pomożemy Napisz – pomożemy