fbpx

Konkurs z nagrodami BLIK – krok po kroku.

Dziś klienci chcą mieć wszystko od razu. Nagrody w konkursach również. I takie są czeki BLIK.

Zalety czeków BLIK 

Szybkość wydania nagrody

Od razu po otrzymaniu kodu BLIK, klient może zrealizować płatność w prawie każdym bankomacie. Nie musi czekać na nagrodę wysyłaną pocztą. Cały proces – od rejestracji przez weryfikację, do wypłaty może zrealizować już w 24 godziny.

Niskie koszty

Kod BLIK, podobnie jak karty podarunkowe do e-sklepów, nie jest wysyłany kurierem. To sprawia, że część środków na wysyłkę można przeznaczyć na dodatkowe nagrody. Pamiętajmy jednak, że w przypadku BLIK pobierana jest opłata za rejestrację czeków.

Personalizacja

W przeciwieństwie do kart podarunkowych, klient może wykorzystać wygraną gotówkę na co tylko chce (a nie np. tylko na elektronikę czy perfumy). Nie wszystkie nagrody są preferowane przez każdego uczestnika konkursu, a w przypadku czeku BLIK – konsument sam może kupić swoją nagrodę.

BLIK jest eko!

W przeciwieństwie do plastikowych kart przedpłaconych nie musimy produkować fizycznych przedmiotów, które potem zasilą nasze wysypiska (ani kopert i opakowań od kuriera – bo nie ma tu wysyłki).

sep

Konkurs BLIK – Jak zacząć?

Oto, co musisz ustalić, zanim zaczniesz konkurs:

  • Forma: jaka jest forma prawna konkursu (konkurs kreatywny, loteria, instant win etc.). Każda z nich wymaga innych formalności oraz ma różny próg zwolnienia od podatku
  • Uczestnicy: kto może brać udział w konkursie (osoba fizyczna vs. firma – tu mamy znowu inne zasady rozliczeń)
  • Produkt: ile i jakiego produktu trzeba kupić, by wziąć udział promocji, czy i w jakiej ilości jest on dostępny w sklepach/na magazynie
  • Sposób rejestracji: przez www/messenger/wiadomość
  • Czas: ile ma trwać promocja, czy okres zgłoszeń jest tożsamy z okresem zakupu produktów oraz
  • Redempcja: ile zgłoszeń możemy mieć w stosunku do dostępnego produktu, czy przywidujemy limit czeków – nagrody powinny być dostępne przez okres promocji.
  • Regulamin – właściwy dla każdej formy promocji/loterii/konkursu. Polecamy zrobić go z dobrym prawnikiem
  • Umowa z dostarczycielem systemu do obsługi BLIK lub z agencją, która ma już taką umowę (zapraszamy – pierwsza konsultacja jest bezpłatna: kontakt@branduseful.pl)

Komunikacja będzie potrzebna w stworzeniu Landing Page promocji.

Tworząc stronę, pamiętaj:

  • funkcjonalnie zaprojektować formularz (należy zadbać o odpowiednie walidacje),
  • strona musi dobrze wyświetlać się nie tylko na desktopie, ale przede wszystkim na urządzeniach mobilnych,
  • panel administracyjny ma umożliwiać łatwy eksport danych (będą Ci potrzebne do planowania kolejnych promocji),
  • zaprojektować system i proces zbierania zgłoszeń np. wgrywanie paragonów (zaleca się ich weryfikację na podstawie potwierdzenia zakupu),
  • mieć wszystkie zgody wymagane przez RODO – to bardzo ważne, za ich brak możesz zapłacić wysokie kary,
  • mieć regulamin cookies (o ile takie zbieracie),
  • zaplanować i zaprojektować odpowiedni system powiadomień (np. mail) po rejestracji na stronie / po wygranej i o otrzymaniu kodu.
sep

Wystartowaliśmy. Co dalej?

Uruchomienie promocji to dopiero początek zabawy.

Konkursy z BLIKiem w tle wymagają szybkiej weryfikacji zgłoszeń (klienci nie lubią czekać). Zdarzają się tacy niecierpliwcy, którzy będą zgłaszać kody wielokrotnie lub atakować infolinię po 5 minutach. Ważna jest też instrukcja obsługi wydawanych czeków oraz infolinia, nastawiona na miłą pomoc klientom.

Najczęściej popełniane błędy – unikaj ich!

Pracując z BLIKIEM warto jednak unikać najczęściej popełnianych błędów:

  • Jasna instrukcja – nie wszyscy klienci potrafią wypłacać czeki BLIK
  • Różnice w sposobie wypłacie w poszczególnych sieciach bankomatów
  • Kompetentna i dostępna obsługa klienta
  • Szybka weryfikacja zgłoszeń
  • Dostęp do informacji o pozostałych nagrodach
  • Ograniczenie liczby nagród – stosownie do budżetu
  • Kwota nagrody musi dać się wypłacić w banknotach wielokrotność 20zł, a najlepiej 50zł (dla większości bankomatów to kwota minimalna)
  • Firmy – ich udział w promocji wymagać będzie od Ciebie więcej pracy i rozliczeń bo obowiązują nieco inne uregulowania formalne. 

Podsumowując – organizacja konkursów z BLIKIEM jest bardzo dobrą formą promocji. Nagrody wydawane są niemal natychmiast, a klient może wypłacić środki i wydać na co tylko chce.

Taką promocję zorganizowaliśmy dla marki Uniroyal w 2020 roku. Więcej o naszej promocji

Szukasz partnera do organizacji promocji?

Napisz, wykorzystaj naszą wiedzę do promocji swojej marki.
Pierwsza konsultacja jest bezpłatna i do niczego Cię nie zobowiązuje: kontakt@branduseful.pl